Flag_of_the_United_Kingdom
زبان

زبان    |

توری فایبر گلاس چیست و چه کاربردی دارد؟

توری فایبر گلاس چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست عناوین

با کمک تکنولوژی نوین می توان عایق های سطحی را مسطح نمود تا به مرور زمان دچار تضعیف و از بین رفتن نشوند. یکی از این محصولات نوین مش فایبرگلاس است.

توری فایبر گلاس محصولی بسیار کارآمد است که کامپوزیتی از الیاف شیشه است. این توری به صورت مشبک است که به مش فایبرگلاس نیز معروف است. از الیاف شیشه بعنوان تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان زمینه استفاده می شود.

وظیفه توری فایبر گلاس مسلح کردن انواع مواد عایق کاری و پوشش های ایزولاسیون روی سطوح مختلف از جمله استخر، مخازن، سطوح بتنی و سنگی و بام است. این توری بدلیل طراحی خاصی که دارد می تواند در تمام مراحل ساخت استفاده شود.

این توری، استحکام و مقاومت کششی و فشاری و خمشی را بسیار بالا می برد و به راحتی می تواند گوشه ها و کنج ها را پوشش دهد. در این مقاله به اهمیت توری پشت سنگ می پردازیم و با مزایای آن بیشتر آشنا می شویم.

توری پشت سنگ

توری پشت سنگ فایبرگلاس نوعی ساختار مشبک دارد که از رشته های نازک کامپوزیتی و ترکیبی از الیاف شیشه و پلیمر تهیه می شود. این توری اهمیت بسیار زیادی برای تقویت کردن سنگ های ساختمانی دارد و مقاومت فیزیکی و شیمیایی سنگ را بالا می برد و به واسطه چسبندگی خوبی که دارد، می تواند گزینه خوبی برای نصب سنگ های ساختمانی باشد.

توری فایبر گلاس در مرحله فرآوری سنگ به کمک نوعی چسب به سنگ چسبانده می شود و سپس در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

فرآوری و نصب توری پشت سنگ

زمانی که کوپ ها از معادن استخراج می شوند و به کارخانه های سنگ بری انتقال داده می شوند، فرآوری چسباندن توری به پشت سنگ انجام می گیرد.

این توری به کمک چسب اپوکسی که نوعی رزین است، به سنگ متصل می شود. چسب اپوکسی ساختار بسیار قوی ای دارد تا بتواند توری و سنگ را به خوبی به هم بچسباند. استحکام این چسب، مانع جذا شدن توری و سنگ از هم میشود.

مشخصه های فیزیکی توری فایبرگلاس

قطر رشته های نازک و اندازه مش فایبرگلاس و همینطور ابعاد و پهنا توری، از مهم ترین مشخصه های فیزیکی توری فایبر گلاس است. این ساختارهای مشبک که از کامپوزیت های نازک فایبرگلاس تهیه شده اند، بسیار سبک، منعطف و مقاوم و ماندگار هستند.

اهمیت استفاده از توری پشت سنگ

سنگ متریال گران و ارزشمندی است و به تضمین استحکام و ماندگاری آن و همچنین چسبندگی آن به ملات در صنعت ساختمان سازی نیاز مبرمی است. در غیر این صورت سنگ های پهن زیر فشار وزن خودشان میشکنند و یا به مرور زمان، تحت تاثیر عوامل دیگر خرد میشوند.

اهمیت استفاده از توری پشت سنگ، برای حفاظت از سطوح سنگ کاری شده است تا طول عمر سنگ را بالا ببرند و به مرور دچار این فرسودگی و شکستگی ها نشوند.

اهمیت این موضوعات را در موارد زیر تشریح کرده ایم:

  • مقاومت سنگ را در برابر رطوبت بالا می برد، به طوری که سنگ نصب شده در مقابل رطوبت و یا جریان آب مقاوم است و از جای خود جدا نمی شود.
  • مقاومت کششی و خمشی را بالا می برد وسنگ فرآوری شده با مش، تحمل بالاتری در برابر فشارهای مستقیم و دائمی دارد.
  • مقاومت شیمیایی سنگ را بالا می برد و مانع از تماس سنگ با اسیدها و بازها می شود.
  • مقاومت حرارتی سنگ را بالا می برد و باعث می شود سنگ در چرخه های ذوب و انجماد استحکام بیشتری داشته باشد.
  • چسبندگی سنگ به ملات را افزایش می دهد و ماندگاری سنگ را بالا می برد.
  • احتمال شکسته شدن سنگ را کاهش می دهد.
  • در مجموع طول عمر سنگ را بالا می برد و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

سنگ اسلب و تایل

سنگ تایل رایج ترین سنگی است که در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ هایی مانند مرمر، گرانیت، سنگ آهک، کوارتز و… از جمله این سنگ ها هستند.

سنگ تایل را میتوان در لغت به سنگ های بریده شده ترجمه کرد.این سنگ ها در مقایسه با سنگ های اسلب ابعاد کوچکتری دارند و بیشتر در دیوارها، سقف و کف استفاده می شود.

سنگ اسلب سنگ هایی با ابعاد بزرگ هستند. ابعاد این نوع سنگ بزرگتر از 120 در 220 است و ضخامت بالاتری از سنگ های تایل دارد. به همین دلیل از سنگ های با کیفیت بالاتری در این نوع سنگ استفاده می شود تا استحکام بالاتری داشته باشد. بهترین استفاده از این سنگ ها در دیوارهای ساختمان است.

برای بالا بردن استحکام و مقاومت این سنگ ها، از توری پشت سنگ استفاده می شود تا به مرور زمان دچار تخریب و شکستگی نشود و بتوان بهترین استفاده را از آنها برد.

توری مناسب سنگ تایل

سنگ های تایل بیشتر در اندازه های 80 و 60 سانتی متر تولید می شوند و به همین دلیل اندازه توری مورد استفاده در این سنگ ها، 60 و 80 سانتی متری، 65 گرمی و هم چنین چشمه 3*3 میلی متری است.

  • توری 65 گرمی _  3*3 _ 60 سانتی متری
  • توری 65 گرمی _  3*3  _  80 سانتی متری

توری مناسب سنگ اسلب

توری پشت سنگ اسلب در عرض های 2 متر و 1 متر و همینطور وزن ها و ابعاد چشمه مشخصی تولید میشوند که به شرح زیر است:

توری 3*3

در عرض های 100، 120، 140، 150، 160، 170، 180، 190 و 200 سانتی متر و وزن 65 گرم در یک متر مربع است.

توری 4*4

در عرض های 120، 140، 150، 160، 170، 180، 190 و 200 سانتی متری و وزن 75 گرم در متر مربع است.

توری 9*7

در عرض های 140، 150، 160، 170، 180، 190 و 200 سانتی متر و وزن 75 گرم در متر مربع است.

توری 1*2

در عرض های 100 و 120 سانتی متر و وزن 75 گرم در متر مربع است.

توری فایبر گلاس برای بتن

از توری فایبر گلاس بتن برای استحکام بخشیدن و مسلح نمودن قطعات پیش ساخته بتنی و گچی استفاده میشود. این توری مقاومت کششی مناسبی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله توری فایبرگلاس بتن را مطالعه کنید.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی توری فایبر گلاس پشت سنگ و اهمیت آن در استحکام و انسجام سنگ های ساختمانی پرداختیم. استفاده از توری پشت سنگ با توجه به مزایایی که دارد، میتواند احتمال آسیب را به حداقل برساند و بهترین نتیجه را به همراه بیاورد.

این توری ها تحول بزرگی را در صنعت ساختمان بوجود آورده و استفاده آن میتواند از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه باشد. توری پشت سنگ نه تنها استقامت و مقاومت سنگ را بالا میبرد بلکه در هنگام جابه جایی از سنگ ها در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کند.

از این رو این توری تحول بزرگی را در صنعت ساختمان به وجود آورده و ماندگاری و حفاظت این گونه مصالح را بسیار بالا برده است.  برای اطلاعات بیشتر می توان به سایت maramogroup.ir  مراجعه کرد.

سوالات متداول

آیا توری آهار زیاد داشته باشد و خشک باشد توری با کیفیتی است؟

اگر توری آهار داشته باشدولی انعطاف پذیر باشد توری خوبی است چون نمی شکند ولی اگر توری خشک باشد که بشکند این توری بی کیفیت است.

آیا استفاده از  مش فایبرگلاس در سنگ به صرفه می باشد؟

بله. مش فایبرگلاس با توجه به قیمت سنگ و اینکه سنگ خرد متریال گرانی است. محصولی گران برای سنگ نیست.

5/5 - (30 امتیاز)