Flag_of_the_United_Kingdom
زبان

زبان    |

توری فایبرگلاس جهت بتن کاری
توری فایبرگلاس جهت بتن کاری

توری فایبر گلاس جهت بتن کاری

توری فایبر گلاس جهت بتن کاری

فهرست عناوین

استفاده از توری فایبر گلاس یکی از  مصالح مناسب و ارائه روشهای جدید اجرایی انجام شده می باشد، که این ماده به دلیل دوام و مقاومت مطلوب در مقابل بارهای مختلف، استحکام، ثبات ابعاد، مقاومت حرارتی و خصوصیات مطلوب شیمیایی و الکتریکی در سطح وسیع در تقویت سازه ها و تقویت مواد سازه ای چون انواع پلاستیک، قیر، بتن، سنگ و غیره بکار می رود. در این مقاله قصد داریم به توضیحاتی در مورد توری فایبر گلاس و بتن الیافی بپردازیم.

موارد مصرف توری مش فایبرگلاس

  1. استحکام بخشیدن و مسلح نمودن قطعات پیش ساخته بتنی و گچی
  2. استحکام بخشیدن و مسلح نمودن انواع پوششهای کف، دیوار و سقف
  3. استحکام بخشیدن و یکپارچه نمودن دیوارهای داخلی ساختمان که از متلاشی شدن و فرو ریختن های موضعی دیوار در زلزله جلوگیری میکند.
  4. تقویت اتصالات و محل تلاقی دیوارها.
  5. تقویت انواع سنگهای مصنوعی وجلوگیری از بازشدن ترکها و لب پر شدن سنگهای مصنوعی، در هنگام برشکاری
  6. استفاده در ملات های نازک و پلاستر دیوار و ایجاد پیوستگی بهتر در کار
  7. استفاده در تعمیر ترکها درانواع سطوح و پیشگیری از بوجود آمدن مجدد ترک خوردگی
  8. استفاده در صنایع خودروسازی و کشتیرانی

بتن الیافی چیست؟

بتن الیافی، بتنی است که با سیمان هیدرولیکی، مصالح سنگی ریزدانه و درشت دانه و الیافی مجزا و غیر پیوسته ساخته می شود. این بتن ممکن است از مصالح طبیعی مانند پنبه نسوز، انواع سلولز یا از محصولات تولیدی مانند شیشه، فولاد، کربن و پلیمر (مانند پلی پروپیلین یا کولار) ساخته شود.

تفاوت بتن معمولی با بتن الیافی

در بتن‌ الیافی از سیمان و ریزدانه بیشتر و درشت دانه با سایز کوچکتر از درشت دانه به کار رفته در بتن معمولی استفاده می شود. بتن الیافی در مقایسه با بتن معمولی دارای مقاومت کششی بالایی است. مقاومت این نوع بتن در برابر رطوبت و دما در مقایسه با بتن معمولی کمتر است. با افزایش دما و رطوبت از میزان مقاومت بتن مسلح به الیاف کاسته می شود.

بتن الیافی یک ماده کامپوزیتی متشکل از مواد فیبری است که یکپارچگی ساختاری آن را افزایش می دهد. این نوع بتن شامل مخلوطی از سیمان، ملات و الیاف مناسب ناپیوسته، گسسته و یکنواخت پراکنده است و در ساخت پل‌های بتنی، فرودگاه‌ها، سازه‌های نظامی، جاده‌سازی و سنگ‌فرش پیاده ‌رو‌ها، ساخت بتن سد، تونل، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، مخازن آب و … کاربرد دارد.

الیاف معمولا در بتن برای کنترل ترک خوردگی ناشی از انقباض پلاستیک و خشک شدن انقباض استفاده می شود و می توانند دایره ای یا مسطح باشند و اغلب یک تا سه درصد از حجم کل مخلوط بتن را تشکیل می دهند. الیاف رایج مورد استفاده در بتن مسلح شامل فولاد، شیشه، الیاف مصنوعی و طبیعی می باشد.

مزایای توری الیاف شیشه ای نسبت به توری فلزی

  • توری الیاف شیشه ای مقاومت کششی و فشاری بالاتری در مقایسه با توری فلزی دارد
  • انعطاف پذیری فوق العاده بالا و شکل پذیری
    دارای سطح یکنواخت و یکپارچگی
  • قدرت نگهداری انواع ملاتها
  • قیمت رقابتی نسبت به توری فلزی
  • کاهش مصرف مصالح، افزایش مقاومت، تنوع کاربری مصالح
  • سازگاری با انواع افزودنی ها
  • کارکرد و حمل آسان
  • مقاوم در برابر در برابر بسیاری از مواد خورنده مانند اسیدها و بازها

مراکز تولید توری الیاف شیشه ای

الیاف های شیشه از کشور تایوان و چین با بهترین کیفیت مواد تولید می گردد. این الیاف ها جهت افزایش خواص مکانیکی مانند مدول، استحکام کششی، خمشی و ضربه در کامپوزیت ها مورد استفاده قرار می گیرند. ایران وارد کننده توری فایبر گلاس می باشد، برای خرید این محصول می توان به سایت maramo group.com مراجعه کرد.

5/5 - (2 امتیاز)