Flag_of_the_United_Kingdom
زبان

زبان    |

توری اپوکسی سنگ چیست؟
توری اپوکسی سنگ چیست؟

توری اپوکسی سنگ چیست؟

توری اپوکسی سنگ چیست؟

فهرست عناوین

همانطور که از نام توری فایبر گلاس بر می آید توری الیاف شیشه ای می باشد. همچنین از مواد پلی مری برای استحکام آن استفاده می شود، یک نمونه از نام های توری فایبرگلاس، پشت سنگ می باشد که در مراحل فراوری سنگ ها در کارخانه های سنگبری به کار میرود در این مقاله سعی داریم در شما را با توری پشت سنگ و انواع آن آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

کاربرد توری فایبرگلاس در فراوری سنگ

مهمترین کاربرد توری پشت سنگ برای افزایش استحکام سنگ از طریق جلوگیری از ایجاد ترک در سنگ می باشد. در کارخانه سنگ‌بری، سنگ به وسیله وایرکات یا اره برش خورد و کوپ سنگ به ورقه‌ ورقه شد، این برای چسباندن توری پشت سنگ به رزینی مخصوص نیاز است که این رزین اپوکسی سنگ می باشد. به این توری به اصطلاح توری اپوکسی سنگ میگویند.

همچنین باعث می‌شود که سنگ زمان پولیش خوردن، جابه‌جایی و نصب حتی اگر ترک‌خوردگی داشته‌باشد ازهم جدا نشوند. همینطور ترک‌ها و رگه‌هایی که به صورت طبیعی روی سنگ وجود دارند در صورت استفاده از این توری، این شیارها باز نمی‌شوند و سنگ سالم می‌ماند.

انواع توری پشت سنگ برحسب گرماژ

  • توری فایبرگلاس 75 گرمی: برای استفاده در سنگ‌های ساختمانی تزئینی مخصوص فضای داخلی استفاده می‌شود.
  • توری 110 گرمی، گزینه‌ مناسبی برای انواع سنگ‌های ساختمانی است. از این توری با استفاده از چسب توری (اپوکسی)پشت سنگ به پشت سنگ می‌چسبد. بنابراین به آن توری اپوکسی سنگ می‌گویند.
  • توری 125 گرمی اغلب برای سنگ‌های نما به‌کار می‌روند. باتوجه به نصب آن، نیازی به استفاده از روش اسکوپ در نصب سنگ نما نیست. با این حال متخصصان سنگ ‌کاری، جهت اطمینان از دوام و ماندگاری نما، از هر دو شیوه استفاده می‌کنند.
  • توری 145 گرمی هم در سنگ‌های ساختمانی مصرف می‌شود. این توری به‌طور گسترده‌تری برای بالا بردن دوام و قدرت چسبندگی سنگ‌هایی مثل مرمر و گرانیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از توری پشت سنگ

  1. باعث کاهش هزینه ساخت و ساز در مقایسه با روش های قدیمی میباشد به دلیل اینکه دیگر نیازیبه استفاده از میلگرد یا سایر مصالح مقاوم سازی ساختمان نیست. از این رو، هزینه‌هایی که برای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله پرداخت می شود، کاهش می یابد.
  2. پخش شدن  فشار و وزن به طور مساوی در سنگ ها می شود، به همین دلیل، مقاومت این سنگ ها در برابر فشار و کشش بسیار زیاد می شود.
  3. قابلیت ترمیم شکستگی‌های سنگ به این صورت که در سنگ هایی که از این توری استفاده شده، شکستگی سریع تر و راحت تر، ترمیم می شود. ترمیم سنگ‌های دارای توری اپوکسی اصلا به شکل سنگ های معمولی نیست. با یک چسب، به راحتی می توان این سنگ ها را ترمیم کرد.
  4. توری اپوکسی انسجام سنگ، افزایش می یابد و در زمان شکستگی، از پاشیده شدن آن ها جلوگیری می کند.
  5. مقاومت اینگونه توری‌ها در برابر رطوبت و حرارت سبب می شود طول عمر سنگ‌ها افزایش فرسودگی آنها کاهش یابد.

مشکلاتی که ممکن است به وجود آید از جمله:

  • سنگ‌هایی که به این روش، فرآوری می شوند قیمت بالاتری دارند.
  • در صورت بی کیفیت بودن، چسبندگی کمی داشته و در شرایط محیطی مختلف، مقاومت پایینی دارند.
  • در صورتی که توسط افراد غیر متخصص نصب شوند، نتیجه دلخواه به دست نمی آید.
قیمت توری فایبرگلاس پشت سنگ

قیمت توری فایبرگلاس پشت سنگ

از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشیم، قیمت توری پشت سنگ است. قیمت این توری به عوامل متعددی وابسته است.

  1. وزن یا گرماژ توری؛ هر چقدر گرماژ توری بیشتر باشد، در تولید آن از مواد اولیه‌ی بیشتری استفاده شده در نتیجه قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.
  2. مواد اولیه؛ در تولید این توری‌ها، مواد اولیه مختلفی بکار میرود. ساخته شدن توری از مواد اولیه‌ی با کیفیت تر، باعث افزایش قیمت آن می‌شود.
    در نظر داشته باشید که به‌کار رفتن توری در سنگ موجب افزایش قیمت آن می‌شود. بنابراین هر چقدر هزینه‌ی تهیه‌ی این توری بیشتر باشد و از جنس مطلوبتری استفاده شود، قیمت سنگ نیز بیشتر خواهد شد.
  3. روش ساخت توری فایبرگلاس و رعایت استاندارد طراحی آن

جمع بندی

در این مقاله به مطالبی در مورد توری پشت سنگ و ویژگی های آن پرداخته شدو خواندیم توری اپوکسی سنگ دارای مزایای زیادی برای فرایند فراوری سنگ می باشد، یکی از مهمترین مزیت این توری جلوگیری از ترک خوردگی سنگ و ترمیم ترک می باشد. سایت maramogroup.com با ارائه با توری فایبرگلاس و محصولات شیمی ساختمان با کیفیت و بهترین قیمت در خدمت همراهان گرامی می باشد.

سوالات متداول

توری 1*2 چه توری است؟

نوعی از توری فایبرگلاس است که با گرماژ 60 گرم با چشمه 1*2 و مصرف اپوکسی بسیار کم ولی استحکام بالا

اگر توری پشت سنگ باد کرد چه باید کرد؟

بهتر است بعد از خشک شدن با نوک کاردک آن را پاره کنیم و اگر زمانی برای خشک شدن دوباره آن داریم دوباره آن را با اپوکسی آغشته کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)